איך מתמודדים עם פחדים מסוג סטיגמות וסביבה

אם קראתם את המאמרים בסדרה  "מי מפחד מהפחד" אתם כבר יודעים שמעכבי התזוזה מחולקים ל- 4 סוגים, כל אחד מהפחדים זוכה לטיפול מעט שונה ובעבודה על כולם ביחד ולחוד אנחנו מתקדמים לקראת מימוש

הבלוג הנוכחי יעסוק בפחדים שמקורם בסטיגמה ומסרים, מחשבה שאימצנו אבל לא עצרנו לבדוק האם היא באמת נכונה

"אי אפשר גם להיות אמא מסורה וגם לנהל קריירה/ לעצמאי אין חיים/ המיסים גומרים על האדם לא באמת אפשר להיות בעל עסק בישראל/ הלקוחות הישראלים הם בלתי נסבלים"


מדובר בפחדים שמקורם בסביבה לעומת הפחדים האחרים שהם יותר אישיים ותלוי אופי. המשימה העיקרי היא בלזהות אותם ולברר
האם באמת זאת מחשבה שמתאימה לנו?
האם בעוד מקומות בחיים אנחנו נמנעים כי שמענו את הסביבה טוענת טענה כזאת או אחרת?
האם באישיותנו אנחנו מובלים או מובילים?

התשובות לשאלות יכוונו אותנו להבין האם באמת מדבר בפחד שמקורו בסטיגמה ז"א מחשבה שאימצנו אבל לא עצרנו לבדוק האם היא באמת נכונה או האם אימצנו את המחשבה הזאת בגלל שזה מסתדר לנו עם הערך העצמי הנמוך והנטייה להכל או כלום ואז ניגש לטפל בפחד דרך הכלים האחרים

ברגע שאנחנו מצליחים לזהות שהמחשבה/ תפיסה לא באמת שלנו אלה אימצנו אותה מהסביבה, הפחד נשמע לנו כבר לא ממש אמין ואנחנו יכולים להתפנות לטפל בפחדים הרבה יותר עמוקים שמונעים מאיתנו לזוז.

אחרי שנשחרר את האחיזה בסטיגמה, הפחדים שיושבים מתחת יחשפו

סיפור מקרה שמסביר הכי בקלות את הטכניקה:

לסמדר, אדריכלית שכירה במשרד אדריכלות גדול מאוד היה חלום לפתוח משרד משלה אבל טענה שהיא לא מגשימה אותו כי לבעלי עסקים אין עתיד ואין חיים בישראל.
כדי שסמדר תוכל להתמודד עם הפחדים האמיתיים שחוסמים אותה בדרך להגשמה היה צורך קודם לאמת אותה עם הסטיגמות כך שהפחדים שמסתתרים מתחתם יחשפו.

שאלתי את סמדר: "האם את מכירה משרד אדריכלות שכן מצליח? מה זאת הצלחה עבורך? אם תרוויחי בדיוק כמו היום אבל תהיה עצמאית זאת תיחשב הצלחה בעינייך? האם את מכירה עצמאית שהיא גם מצליחה וגם אמא מסורה שיש לה חיים ופנאי?"

התשובות של סמדר היו ידועות מראש וככל שהשיחה התקדמה סמדר הרגישה יותר ויותר משוחררת ובסוף סיכמה: אני לא חושבת שאני מספיק טובה כמו האנשים שהצליחו, אין באמת סיבה שלקוחות יבחרו במשרד שלי ולא של אחרים שכבר קיימים בשוק"
עכשיו היה ברור שמעכב התזוזה של סמדר הוא הראשון- פחדים שקשורים לערך עצמי וזה מיקד את העבודה פנימה לחקירה וחיזוק הערך העצמי

טבלת הפחדים- מומלץ להכין בכל פעם שעולה מחשבה על שינוי

השלב הראשון בהתמודדות עם כל של מעכבי תזוזה מתחיל בליצור טבלה של כל הפחדים שמציפים אותנו כאן ועכשיו לגבי העיסוק שלנו ובכלל.
השלב השני הוא להיפרד מכל הפחדים שאינם שלנו אלה אימצנו מהסביבה ז"א מעכבים שמקורם בסטיגמות ומסרים מה שיאפשר לנו להשאיר כוחות ומיקוד לטפל ב 3 מעכבי התזוזה האחרים

עוד בסדרת "מי מפחד מהפחד" בלינקים הבאים:

איך להתמודד עם פחדים שקשורים לערך עצמי 
איך להתמודד עם פחדים שקשורים לחוסר ידע מקצועי
איך מתמודדים עם פחדים שמקורם בהכל או כלום

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים